و زنده ای باید کرد

بیاموزیم  گهگاهی در حضیض هم می توان عزیز بود....... و نگاه براندازیم  بر خیمه گلبر آهن

همی روزها عاشوراست اگر حسین را بشناسیم

 

عاشورا جیست؟ 

حسین کیست؟ 

میدانم که او فرزند فاطمه است. که فاطمه نیز دخت رسول خداست. 

خوب اینها چه دخلی بر حسین دارد مگر او چه کرده که ما اینگونه بر سر وسینه کی می کوبیم؟  

چرا در این هزار و چهارصد اندی سال که بر سر ودل تافته ایم به خاطر حسین از خود نپرسیده ایم  

که مگر کشته شدن هفتاد ودو نفر اینقدر ارزش  دارد که ما هر ساله بر خیابانها بریزیم و بنالیم از ظلم  یزیدیان بر حسین. 

در طول تاریخ بشریت هزاران بلکه صدها هزار جنایت بر علیه مظلومین شده است که شاید من وشما حتی  ده تا شان نیز به گوشمان نخورده است. 

ظلم چنگیز.....قتل عام تیمور....نسل کشی زوللوها........ کشتار سرخپوستان. 

 

و هیروشیما وناکازاکی......ویتنام.........جنایات صدام.......قتل عام فلسطینیان.......و............. 

 

اینها فقط نمونه هایی بود که من و شما خوانده ایم. و چه جنایاتی که حتی تاریخ هم از گفتار آن بازمانده.  

اما چرا حسین باشد و دیگران نه؟؟؟؟؟  

 

خدای من کفر است که من میگوییم یا خود شناسی که قرار است مرا به حسین دیگر رساند. 

 

هرچه فکر میکنم بازهم از وصف  هفتاد دو انسان عاجزم و نمیدانم به کدامین عشق سالهاست که برایش میگریم.  

شاید این صدای حق است که بر من مانده وحسین حسین  میکنم.

تئاتر فجر امسال و بوی جنوب

                                              به نام تنها خدا  

امسال در جشنواره تئاتر فجر ما شاهد دو اجرا از بچه های هرمزگان هستیم. 

دوستانی که به نوعی به علت نوع کارهایشان مورد توجه اداره ارشاد نبوده اند. 

اما چون همیشه ثابت شد که عزیزان ما در اداره ارشاد و هئیت نظارت بر تئاتر استان سخت در اشتباهند و اینگونه نیست که انگونه باید اندیشید. 

کارهای راه یافته به جشنواره:مکبث زار(ابراهیم پشتکوهی)وجای خالی پا(امین سالاری) 

ابراهیم که مدتهاست مورد خشمو غضب قرار دارد وامثال سالاری هم که به قول بعضی از دوستان نباید پا بگیرد. 

ما تا کی در تئاتر استان باید شاهد ممیزی های باشیم که نه تنها کمکی به اهداف والای هنر نمیکنند بله سدی تلخ در جلوی پیشرفت هنر و عقب نماندن از قافله تئاتر ایران و جهانند. 

 

و تبریک به امین و ابراهیم و تمامی بچه های گروهشان که را هپریدن از دیوار  را  بلدنند